wtorek, 8 sierpnia 2017

Krok 3. Lody

 

Krok 3.
Lody

Niestety nie znalazłam jeszcze takich lodów, które nie miały by w składzie całej listy zbędnych a czasem całkiem poważnie szkodliwych dla zdrowia składników. Sprawdziłam również „lody z budki” lub typu „włoskie”- tu nie jest tak źle. Wiec jeśli masz wybór wybierz te a nie z pudełka sklepowej zamrażarki. Przy czym poproś o pokazanie etykiety- głupie? Wcale nie! A Pani w okienku ma obowiązek Ci taką etykietę pokazać. Z uśmiechem na twarzy- zawsze pytam! I Panie choć speszone- pokazują.


Lody są bardzo łatwe do zrobienia, dlatego ja robię je w domu. 

Przepis jest banalnie prosty:

1. Wybrane mrożone owoce truskawki, maliny, poziomki, jagody, borówki, banany zmiksuj,
2. Jeśli dopiero zaczynasz „ się przestawiać” dodaj do lodów trochę cukru trzcinowego lub ksylitolu.
3. Dodaj trochę śmietany ok. 1-2 łyżki, może być zwykła 12% lub 18%, albo śmietankę 30%,
4. Zamieszaj- i gotowe.

Takie lody nie wymagają mnożenia! Są gotowe w kilka sekund!



Pozostaje jedynie wybór czy skorzystać z wafli czy z foremek. Wybór foremek jest bardzo spory, to zakup wielokrotnego użytku. Ja mam takie foremki. Dzieciaki maja wybór czy jemy lody w wafelku czy na patyku. W tym przypadku lody wykonane według powyższego przepisu należy w foremce włożyć jeszcze do zamrażarki na ok 1 godzinę.



Wafle dostaniesz w każdym sklepie, sprawdź tylko skład- bo tu też jest wybór dość spory.


My i Nasz dzieci jemy lody bez cukru- tak było od zawsze, ale czasem goście zwracają uwagę, że lody są mało słodkie- zrób takie by Tobie smakowały, jednocześnie by były zdrowe. W domowych lodach fajne jest też to, że porcje mogę dostosować do każdej osoby indywidualnie i mogę je zrobić zawsze kiedy mam na nie ochotę bez wychodzenia z domu :) Szybko, łatwo i zdrowo.

Czytałeś kiedykolwiek skład lodów? 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz