sobota, 1 lipca 2017

Krok 2. Czym zastąpiłam kostki rosołowe/bulionowe i inne przyprawy.

Krok 2. 

 Czym zastąpiłam kostki rosołowe/bulionowe i inne przyprawy.


Wspominałam już o tym w artykule (klik), jak oszukują Nas producenci i jak bardzo zwykłe przyprawy jak pieprz, majeranek, czy słodka papryka są zanieczyszczone alergenami. Dlatego warto rozejrzeć się za takimi przyprawami, które są bez zbędnych zanieczyszczeń.

Dla mnie matki alergika- to bardzo ważne! Zamawiając w sklepie internetowym - po pierwsze oszczędzamy- bo takie przyprawy są tańsze, po drugie mamy lepszą jakość.
Kostki rosołowe, itp. robię sama! Łatwizna!

Przepis na kostki rosołowe :
1. Przygotuj warzywa, przykładowa lista poniżej.
2. Pokrój drobno lub zmiksuj.
3. Podlej niewielka ilością wody, ok. 1-2 szklanki
4. Dodaj sól himalajską/ morską, ok. 3-4 łyżki.
5. Dodaj ok. pół szklanki octu jabłkowego lub białego wina
6. Nastaw na ok 30-40 min na wolnym ogniu.
7. Gdy warzywa będą miękkie wszystko razem zmiksuj np. blenderem.
8. Gotową pastę możesz teraz poporcjować w pojemniki na kostki i zamrozić, lub przełożyć do słoika.



U mnie sprawdza się wersja "słoikowa". Pasta postoi nawet do 2 miesięcy, ja swoją wykorzystuję w 2 tyg. wersja "słoikowa" jest fajna, ponieważ do różnych dań dodaje różna ilość.

Wrzucam do nich co zechcę, nie ograniczam się, nie poddaje jak zabraknie mi jednego składnika. Oto przykład co może zawierać domowa kostka/pasta: seler, pietruszka, marchewka, cebule, czosnek, zioła (szałwia, oregano, lubczyk, bazylia, pietruszka mrożona/ świeża, koper mrożony/świeża) liść laurowy, ziele angielskie, kolendrę, olej rzepakowy, sok pomidorowy, ocet jabłkowy lub białe wino, sól himalajska/morska. Czasami jak mam dostęp do dobrego mięsa, np drobiu- odkrawam tłuszcz i skórę i mrożę, a jak robię pastę dodatkowo dodaję- wychodzi wersja drobiowa :) Tu również się nie ograniczam i dodaję tłuszcz kaczy, wołowinę lub cielęcinę.





Taka pasta spokojnie zastąpi kostkę rosołową, będzie stała w lodówce nawet do 2 miesięcy- a Ty wiesz co jesz. Możesz również zamrozić cześć, lub zrobić kosteczki za pomocą pojemnika na kostki lodu. Jeśli masz mało czasu za pomocą takiej pasty szybko zrobisz bulion pod każdą zupę. Doskonale nadaje się również do sosów. 



To naprawdę świetne rozwiązanie dla Twojego zdrowia i dla domowego budżetu.

Z przyprawami typu Vegeta jest podobnie-mielę jedynie suszone warzywa, dodaję łyżkę soli, trochę kurkumy, słodkiej papryki i mam gotową przyprawę. Tu również się nie ograniczam. Susz warzywny znajdziesz na półce w każdym sklepie obok przypraw.

Czy wiesz, że w popularnych kostkach rosołowych naturalnych składników jest max  2%, reszta to wzmacniacze smaku, e-dodatki i inne często nieokreślone składniki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz