środa, 16 sierpnia 2017

SPRAWDZONY prosty sposób na OCET JABŁKOWY!

Ocet jabłkowy...

Kiedy pierwszy raz robiłam ocet jabłkowy, przepis zaczerpnęłam z internetu. Był bardzo prosty... ale nie był sprawdzony i niestety wszystko po 3 tyg wyrzuciłam. Dlaczego.... dlatego, że zaległy się robaki, małe gąsieniczki, które opanowały wszystkie słoiki. Szybko doszłam dlaczego tak się stało.... otóż w niepraskanych jabłkach żyją robaki :D :D a w przepisie było napisane "z ogryzkami"..... 


Opracowałam własny przepis na OCET JABŁKOWY, jest pyszny, zdrowy i wychodzi!


1. Tak zwane ekologiczne jabłka, ale nie z ekologicznego sklepu tylko spod drzewa, zbieramy :)
2. Jabłka myjemy, wykrajany ogryzki i wszelkie plamki z robakami
3. Takie przygotowane jabłka wkładamy do dużego słoika
ZALEWA:
4. Na 2l. (wody może być wrzątek, może być letnia z kranu), dodajemy ok. 2-3 łyżki cukru lub miodu. W przypadku kwaśnych jabłek zwiększamy ilość cukru, w przypadku słodkich zmniejszamy. 
5. Zalewamy przygotowane jabłka tak, aby pozostawić 1/4 słoika wolnej przestrzeni.
6. Nakrywamy bawełnianą ściereczkę lub kompresem, ja pocięłam pieluszkę tetrową.
7. Wystawiamy na słońce na 4-6 tyg. Ja wystawiam na słońce, pod ławkę aby padający deszcz nie moczył mi szmatek.



MIESZAMY wedle uznania :)

Wiem, wiem... że w internecie w każdym niemal przepisie jest napisane mieszać co dwa dni... mi dni szybko uciekały, zanim się zorganizowałam do mieszania minęły 4 dni....  jeśli obawiasz się, że coś się nie uda, po prostu mieszaj częściej.
Ja swoje tegoroczne mieszałam 3 razy.

W przypadku takich upałów jak są teraz, ocet po 4 tyg, jest prawie gotowy. Po takim czasie należy....


1. Zebrać górną białą powłokę, która się naturalnie utworzyła,
2. Uzupełnić wodę (w moich słoikach prawie połowa wyparowała),
3. Wszystko razem zamieszać,
4. Pozostawić na ok. 3 tyg.


OCET GOTOWY!

Teraz pozostaje go przygotować na zimowanie.
1. Należy odcedzić ocet od owoców.
2. Czysty ocet można przelać do butelek lub do słoików i nakryć ponownie bawełnianą ściereczką. NIE ZAKRĘCAĆ SZCZELNIE, ja swoje trzymam w słoikach w spiżarni,

Owoce z octu świetnie nadają się na użyźnienie ziemi w ogrodzie- zwłaszcza pod kapustą, ponieważ ocet jabłkowy to świetny środek na motylicę.

Co jakiś czas w okresie zimowym.... mniej więcej co 4-6 tyg, na occie pojawi się gruba warstwa galaretki, to naturalny proces. Ja tą galaretkę wykorzystuję do LINK TU  kostki rosołowej.

Ocet z czasem będzie mętniał i ciemniał. Na dole słoika będzie naturalny mętny osad.
Taki ocet jabłkowy różni się ogromnie z tym zakupionym w sklepie. Porównaj sam!

POWODZENIA!

2 komentarze:

  1. Super przepis i opis, przetestowałam i jest bardzo precyzyjny. Dziękuję i polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń